IN GENERAL
Online store products are sold by Camu Oy (business ID 2959943-2) We sell products to individuals and companies of legal age. Product prices include VAT. We reserve the right to change delivery terms and prices.
ORDERING AND RECEIPT
Tuotteet tilataan pääsääntöisesti internetin välityksellä osoitteesta www.camu.fi ostoskorin kautta. Kaikki tilaukset saavat automaattisesti sähköpostin, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta sekä tilatut tuotteet. Viestin saaminen edellyttää sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.
PAYMENT SERVICE PROVIDER
Paytrail Oyj (2122839-7) operates as the payment intermediary service provider and in cooperation with Finnish banks and credit institutions. Paytrail Oyj appears as the recipient of the payment on the bank statement or card invoice and forwards the payment to the merchant. Paytrail Oyj has a payment institution license. In cases of complaints, we ask that you first contact the supplier of the product.
Paytrail Oyj, business ID: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: 0207 181830
www.paytrail.com
PAYMENT METHODS
Tuotteet maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksuliikenteestä huolehtiva Paytrail tarjoaa seuraavat maksutavat: Pankkimaksutavat (OP, Nordea, Danske Band, POP Pankki, Säästöpankki, Oma Säästöpankki, Ålandsbanken, Handelsbanken, Aktia, S-pankki), mobiilimaksutavat (MobilePay, Pivo, Siirto) sekä Visa, Visa electron Mastercard ja American Express -luottokortit. Maksaminen onnistuu myös laskulla ja osamaksulla (OP Lasku, Collector ja Jousto). Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.
PAYMENTS WITH VISA, VISA ELECTRON OR MASTERCARD
Mikäli haluat maksaa Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla, Camu Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana ja lisäksi toimittaa tuotteet ostajalle. Reklamaatioista vastaa Paytrail Oyj. Paytrail Oyj toimii Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa tuotteen myyjänä ja kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oyj:n välille. Myyjän vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Paytrail Oyj on myös maksun saaja. Paytrail Oyj y-tunnus: 2122839-7
ONLINE BANKS
The payment brokerage service related to online bank payments is implemented by Paytrail Oyj (2122839-7) in cooperation with Finnish banks and credit institutions. From the user's point of view, the service works just like traditional online payment.
DELIVERY TIME
Käsittelemme tilauksen kaupan aukioloaikana kun maksu on suoritettu. Toimitusaika Suomeen on noin 1-4 arkipäivää tilauksesta, ennen klo 15:30 arkipäivisin saapuneet heti varastosta löytyvät tilaukset lähtevät saman päivän aikana. Poikkeavista toimitusajoista ilmoitamme heti tilauksen saatuamme.
Kiipeilyotesarjoilla sekä muutamilla erikseen mainituilla tuotteilla on toimitusaika 3-9 arkipäivää.
DELIVERY METHOD AND DELIVERY COSTS
Tilauksen yhteydessä voit valita toimitustavan. Toimitustapakohtaiset hinnat lueteltuna alla. Yli 70€ tilaukset, lukuunottamatta, crashpadejä, suksia ja lumilautoja, toimitamme kuluitta lähimpään Postin toimipisteeseen Postipaketti-pakettina. Isot paketit, kuten sukset ja lumilaudat toimitetaan ja veloitetaan aina tilauksen yhteydessä Postin Koti- tai Express-pakettina.
On June 9, 2017, we introduced Posti's Smartship shipping method, which allows you to be notified of the package's arrival both by text message and by email.
Nouto Camusta 0€
Noudat tilauksesi myymälästämme aukioloaikoina. Myymälän osoite Vuorikatu 14, 00100 HELSINKI.
POSTI 16 Postipaketti 8,90€
The order is delivered to the nearest Post office, where you pick up the shipment yourself.
POSTI 14 Kotipaketti 14,90€
Posti usually contacts the recipient on the next working day to arrange a delivery time. Agreeable delivery times vary by region between 9:00 a.m. and 9:00 p.m.
POSTI 21 Express-paketti 11,90€
The order will be delivered to the address of your choice. The recipient will be contacted and the delivery time of the shipment will be agreed upon. In the biggest cities, delivery is by 14:00 on weekdays. Others
in the regions, shipments are delivered by 9:00 p.m.
EXCHANGE AND RETURN TERMS
Verkkokaupan asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus ostopäivästä. Vaihto- ja palautusoikeus koskee verkkokaupan kautta ostettuja ja myyntikuntoisia, alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä tuotteita. Asennettuja suksisidepaketteja, leikattuja nousukarvoja, metrimäärällä myytyjä köysiä sekä apunaruja tai maksettuja lippuja (esimerkiksi Helsinki Adventure Nightiin) ei vaihdeta, palauteta tai lunasteta takaisin.
The customer is responsible for the return/exchange and the resulting costs. Returns/exchanges can be made directly to the store or by mail to our address. You can use our postal customer return number 643658 for returns, in which case postage costs of €7.90 (ordinary packages) or €15 for special packages (skis and snowboards) will be charged for the return amount. Please note that there is no right of exchange or return for installed ski packages, cut-to-shape risers or similar products that require installation or custom work.
Mikäli käytät omaa palautusmuotoa etkä asiakaspalautusnumeroamme, niin huomioithan että Camu Oy ei vastaa paketin seurannasta tai paketin noutamisesta toimipaikkamme ulkopuolelta. Palautus käsitellään vasta kun tuote on saapunut Camun toimipaikkaan. Huomioithan että tuotetta ei välttämättä pystytä noutamaan mikäli palautus ei tapahdu suoraan Camun myymälään vaan esimerkiksi lähimpään noutopaikkaan. Camu Oy ei vastaa tuotteiden noudosta pakettiautomaateista tai noutopisteistä.
Failure to collect is not the same as a customer return. A package not picked up is considered a delivered purchase. We store purchases for three (3) months.
Pakkaa palautuksesi hyvin. Täytä mukana tullut palautuslomake ja liitä se mukaan pakettiin.
HUOM! Emme vastaanota palautuksia yli 14 vrk kuluttua toimituksesta. Kun palautus on hyväksytty, rahat palautetaan suoraan kyseiselle maksutavalle palautuksen vastaanoton ja käsittelyn jälkeen. Asiakas vastaa palautuksesta/vaihdosta aiheutuvista postituskuluista. Noutamatta jäänyttä ja myymälään palautunutta tilausta ei tulkita palautukseksi.
Tutustu tästä Kilpailu- ja kuluttajaviraston Tavaran ja maksun palautuksiin.
REFUND OF PRODUCT RETURN FEE
The payment is always returned to the same payment method with which the original purchase was made. If you have used an online bank payment when paying for the order, Paytrail will inquire about your account number in connection with the refund. Follow Paytrail's instructions to complete the return.
If you have paid for the order with a payment card, the account number is not needed for the return.
THE RIGHT TO REFUSE AN ORDER
If one of the products you ordered is not available, Camu Oy will contact you. If necessary, Camu Oy has the right to cancel the transaction. If the demand for a product exceeds the number of available products, Camu Oy has the right to limit order quantities so that as many people interested in the product as possible can buy it from the online store. Camu will contact you if the ordered quantity cannot be delivered for this reason. Please note that the shopping basket of the online store does not reserve products from the warehouse until the order has been paid for.
CLEAR PRICE ERRORS
Camu Oy pidättää oikeuden perua tilauksen, kun kyseessä on selvä ja olennainen hintavirhe. Tällä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa niin merkittävästi ja selvästi tuotteen tavanomaisesta hintatasosta, että keskivertokuluttajan katsottaisiin ymmärtäneen kyseessä olevan virhe. Selvänä hintavirheenä pidettäisiin esimerkiksi sitä, että tuotteen hinta on 0,00 euroa tai hintaa ei ole ollenkaan, tai jos satojen eurojen arvoisen tuotteen hinnaksi on esitetty niin alhainen hinta, että sitä voidaan yleisen käsityksen mukaan pitää virheellisenä.
OBSTACLE MAJOR
Camu Oy is not responsible for delays or damages resulting from an obstacle beyond its control, which it could not have reasonably foreseen or the consequences of which it could not have avoided. A force majeure is considered e.g. industrial action, staff falling ill, import and export bans, disruptions in general telecommunication connections, power outages and disruptions in the flow of mail or road traffic. If the force majeure continues for more than a month, both Camu and the customer have the right to terminate the transaction without damages or delay penalties.
CHANGE
We reserve the right to change our terms of delivery. Before placing an order, the customer must familiarize himself with the delivery conditions valid at any given time. Camu Oy processes all customer data in complete confidence. Camu Oy undertakes not to disclose customer data to third parties.
Kävijän tietokoneelle voidaan ajoittain siirtää ns. evästeitä (“cookies”).
Cookies can be used to collect information, for example, from which page you have moved to the address, which of our www pages you have browsed and when, which browser you are using, what is the resolution and operating system of your screen, and what is the IP address of your computer, i.e. from which internet address the data you send comes from and where it is received .
With the help of cookie data, the number of visitors to the Service can be monitored by Camu Oy and its partners and analyzed and developed to serve visitors better.
In addition, Camu Oy's partners may use cookies to target advertising, which collect information about the visitor's visits to this and other sites. The information collected with the help of cookies is used to produce targeted advertising based on the visitor's interests. In targeting advertising using cookies, the visitor is not identified and the information is not combined with personal information obtained from the visitor in other contexts.
The visitor has the option to prevent the use of cookies by changing the settings of his browser so that the browser does not allow cookies to be stored. The visitor accepts that, for some services, preventing the use of cookies may affect the functionality of the service.