Patagonia

Patagonia tunnetaan ennen kaikkea ympäristöön ja kestävään kehitykseen suuntaavasta tuotekehityksestä ja markkinoinnista sekä vahvasta ihmisläheisestä yritysfilosofiastaan.

Patagonian vaatevalikoima kattaa lajit joita on mahdollista harrastaa luonnossa ilman moottorivoimia:  kiipeily, vapaalasku, surffaus, polkujuoksu, melonta ja kalastus.

 

Patagonia osallistuu aktiivisesti luonnon ja harrastusmaastojen suojelemiseen, esimerkiksi lahjoittamalla yhden prosentin vuotuisesta myynnistään 1% For The Planet -organisaatiolle. Se tarkoittaa yhteensä yli 30 milj. dollarin lahjoituksia ruohonjuuritason ympäristönsuojelulle vuodesta 1983 lähtien. Bluesign™ Systems -partneriksi Patagonia tuli maaliskuussa 2012. Kyseessä on maailmanlaajuinen standardi, joka mittaa tuotantoketjujen kestävyyttä ja turvallisuutta tarkastelemalla käytettyjä raaka-aineita ja kemikaaleja ja niiden vaikutuksia luonnolle ja ihmisille.

Patagonian laadunmääritelmä sekä yritysfilosofia sisältääkin ajatuksen tuotteesta, joka aiheuttaa vähiten haittaa yhä haavoittuvammalle luonnolle. Yritys pyrkiikin aktiivisesti vähentämään valmistamiensa tuotteiden ympäristöhaittoja. Patagonia on käyttänyt kierrätyspolyesteriä useissa tuotteistaan jo vuodesta 1993 ja vain luomupuuvillaa jo vuodesta 1996.

Showing 1–24 of 208 results

X